Nyhedsbrev, december 2017

Onsdag den 27. december 2017 kl. 11.00

Vi går omkring juletræet på Torvet og synger julen ud.

Tag børn og børnebørn med og deltag i denne hyggestund, hvor vi synger 3-4 julesange sammen med julemændene.

Efterfølgende vil der være et glas gløgg og en småkage til de voksne og en slikpose til børnene.

Arrangementet, som gennemføres sammen med SYTE, startede op i 2012 og er gennemført siden.

Vi håber, at rigtig mange vil deltage i denne korte, men hyggelige stund.

Gløgg og småkager sponseres af henholdsvis SYTE og Bager Dam.

Borgerforeningen står for slikposerne.

Aktuel orientering

Byudvikling

Som det vil være mange bekendt har Aakirkeby fået tildelt kr. 400.000,00 til det videre projektarbejde med byudvikling.

Hvis man er interesseret i at se, hvordan den videre proces er tænkt at forløbe, kan man finde oplysninger på nedenstående link.

Som man kan se af denne oversigt, vil der være rig lejlighed til at påvirke projektet.

Bibliotek.

AakirkeBytinget og dermed også Borgerforeningen forventer at blive indkaldt til et evalueringsmøde om biblioteket i midten af februar.

Bemærkninger til bibliotekets nuværende indretning og drift modtages gerne, således at vores mødedeltagere kan være bedst muligt forberedt.

Flygtninge med opholdsstatus boende i Aakirkeby.

Vi har ca. 60 flygtninge med opholdsstatus som bor i postdistrikt 3720. De fleste går på sprogskolen.

Hvis personer i Borgerforeningens medlemskreds eller andre skulle have lyst til at hjælpe nogle af disse med lektiehjælp, er man velkommen til at henvende sig.

Så vil foreningen tage sig af kontakten til den ansvarlige på området.

Mail-adresser:

Hvis du modtager dette nyhedsbrev på papir og gerne vil tillade, at vi sender det elektronisk, bedes du venligst sende din mailadresse til robert.johnsen@mail.dk .

Det sparer foreningen for arbejde og giver samtidig større mulighed for aktuel information.

Afslutningsvis vil Borgerforeningens bestyrelse ønske alle en glædelig jul og et godt nytår.

admin